حاج‌علی‌آقای ایمانی فرماندهی محترم پایگاه شهید ذوالفقاری از جمله فرماندهانی است که بحث امر به معروف و نهی از منکر و بهتر شدن وضعیت محله دغدغه دارند که به همین دلیل بسیار فعال و پیگیر هستند و این کار، اولویت‌شان است. ایشان از (به قول معروف) بروبچه‌های جبهه و دفاع مقدس است که بعد از آن دفاع سخت در جبهه جنگ نرم وارد شد و مشغول به کار فرهنگی. در "همایش امر به معروف واجب فراموش شده" از ایشان تقدیر شد که خواندن صحبت‌های ایشان خالی از لطف نیست.

1- قبلا در عقیدتی پایگاه کار می کردیم یکی از دوستان می‌گفت شما چه‌طور همیشه رتبه اول را می‌آورید. بعدتر که خودش در عقیدتی حوزه مشغول شد یک روز گفت الان فهمیدم چرا؟ چون باقی پایگاه‌ها اصلا کار نمی‌کنند. ان‌شاءالله الان این‌طور نیست.

2- گفتیم اول از خودمان. اول بچه‌‌های بسیج و مسجد را تشویق کنیم. روز ولادت [شهزاده] حضرت علی اکبر علیه‌السلام آقا پسرها را تشویق کردیم و در روز ولادت حضرت [فاطمه] معصومه سلام‌الله‌علیها دخترخانم‌ها را تشویق کردیم. به برخی هم گفتیم در خیابان در محل کوچک‌ترها را هم تشویق کنید.

3- زیاد بزرگ فکر نکنیم. چندتا خانواده اومدن بهمون گفتن دخترمان از فلان موقع چادر برداشته [سر می‌کنه] این برای ما بسه.

4- کم کار کنیم ولی خوب. کلا در مهر ماه و برای مدارس یک طرح پوستر آماده کردیم دادیم مدارس و با ایشان صحبت کردیم که این را بنر کنید. رفتیم داخل مدارس برای آقا پسرها از تقلید گفتیم چون دیدیم مشکل بسیاری‌شان همین بحث تقلید است و برای دخترخانم‌ها از حجاب. از دلایلا انتخاب رنگ مشکی برای حجاب گفتیم. خیلی می‌پرسیدند از آن. از دخترخانم‌های چادری تقدیر کردیم و هدیه‌ای به ایشان دادیم.

5- تمام هزینه را هم به غیر از مقداری مردم دادند. برای مردم گفتیم از کارها. گفتیم حضرت عباسی حضرت عباس به این راضی‌تره که شما به‌جای سفره‌ی حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) در راه ترویج حجاب و این‌ها خرج کنید.

6- صدا و سیمای ما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیست. مسئولین هم خواب هستند؛ (این واقعیت است) یک روزی یک بچه‌ای به پدرش گفت بابا چرا مامان باکلاس نیست؟ گفتم باکلاس یعنی چه؟ این بچه چهار سالشه. گفت چرا مانتویی نیست و عینک نمی‌زنه؟ گفتم کی گفته؟ گفت: تو تلویزیون هرکی با کلاسه عینکیه و مانتویی.

یک روزی .....(این کی بود؟) رفت پیش بهلول گفت به من یک توصیه‌ای کن. بهلول هم گفت تو زیاد بخواب که خواب بودنت کمتر ضرر می‌زنه. کاش این‌ها فقط بخوابند.

7- ما خیلی کم کار کردیم.

همایش امر به معروف واجب فراموش شده به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت مسل بن عقیل در مجموعه شهید مختار سلیمانی منطقه 18 برگزار شد. که البته دیگر بعد از آن مرقومه حضرت امام برای همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد وقتی اسمی از همایش و این‌ها می‌آید یاد آن مرقومه‌ای که قطعا بیاد ماندنی خواهد شد می‌افتم. این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟

حالا درست است این‌جا مانند آن همایش ملی نیست ولی خوب مگر اصلا تاثیر دارد. همیشه هم این‌قدر می‌گویند وقت کم است وقت کم است که هیچ‌یک هیچ‌چیزی نمی‌گویند. می‌گوید پاورپوینت درست کردیم وقت نیست نشان بدهیم؛ خوب دیگر چرا درست کردید. راستش فقط وقت شد همدیگر را دیدیم. گفتند "هدف ارتقا دانش در بخش امر به معروف و نهی از منکر و راه‌کارهای تحقق این مهم" است و خلاصه این‌که ما دقیقا نفهمیدیم در صحبت‌های مسئولین چگونه این مهم محقق شد.

البته این برنامه‌ی انتقال تجربه خوب بود و باید از دبیر ستاد که پیگیری کرد این قسمت برنامه وجود داشته باشد تشکر کنیم