سید محمد موسوی ناهی از منکر در خصوص تشریح این واقعه به خبرنگار فارس در دورود گفت: عصر امروز حدود ساعت 14 در شرایطی که تصمیم داشتم، به مغازه‌ام بروم در ابتدای خیابان شریعتی دورود متوجه شدم که راننده یک خودروی پراید سفید رنگ به شماره پلاک معلوم برای یک خانم که به همراه دو کودک خردسال در طرف مقابل خیابان ایستاده بودند در حال ایجاد مزاحمت است و چند نفر از حاضرین در صحنه متوجه این اقدام راننده خودرو شدند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اقدام راننده خودرو پراید موجب اعتراض آن خانم شده، بود و از ایجاد مزاحمت توسط وی اطمینان حاصل کرده بودم، جلو رفته و با لحنی آرام راننده خودرو را خطاب قرار داده و از وی پرسیدم، چرا برای این خانم مزاحمت ایجاد می‌کند که با واکنش فیزیکی و بسیار شدید این فرد مواجه شدم.
این ناهی از منکر خاطرنشان کرد: این در شرایطی صورت گرفت که تنها نهی از منکر به صورت لسانی بوده و من اقدام به کوچکترین برخورد فیزیکی با وی نکردم و پس از آنکه فرد مزاحم اقدام به درگیری فیزیکی کرد، تصمیم داشتم که با پلیس 110 تماس گرفته و مراتب را به این نهاد مربوط اطلاع دهدم که راننده خودرو تلفن همراه من را به زور از دستم گرفت.
وی تصریح کرد: در طول این ماجرا فرد مذکور ضرباتی را با مشت و لگد به من وارد کرد که با دخالت معدود افراد حاضر در صحنه درگیری به اتمام رسید، اما کار در همین جا به پایان نرسیده و با گذشت تنها چند دقیقه حدود 300 متر پایین‌تر از نقطه درگیری اول در شرایطی که راننده خودرو در خلاف جهت خیابان با سرعت بالا حرکت می‌کرد در مقابل من ایستاد و زمانی که متوجه شدم، وی با سلاح سرد به قصد درگیری با من پیاده شده است، از معرکه گریختم و به کوچه مقابل پناه آوردم.
موسوی در ادامه تشریح این ماجرا تشریح کرد: در این بین دو فرد ناشناس دیگر که نمی‌دانم از کجا آمدند به فرد مذکور ملحق شده و در کوچه اقدام به تهدید به قتل با سلاح سرد کرده و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند که با وساطت چند عابر درگیری پایان یافته و افراد مذکور متواری شدند.
این فرد بسیجی و ناهی از منکر، علت اقدام خود را اجرای دستورات دینی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به تأکیدات دین مقدس اسلام مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر و نیاز مبرم جامعه به احیای این فریضه‌ الهی و همچنین ایجاد امنیت در جامعه اقدام به این کار آن هم در مرحله لسانی کردم که با واکنش بسیار بد فرد مزاحم مواجه شدم.
وی در پایان یادآور شد: از همه مسئولان می‌خواهم تا پیگیر مطالبات مردم در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه باشند.
93-09-11
لینک خبر در خبرگزاری فارس